Absolvent vzdělávacího programu Cestovní ruch se zaměřením na Podnikání v cestovním ruchu je vybaven teoretickými vědomostmi a praktickými zkušenostmi v celé šíři problematiky cestovního ruchu. Absolvent zaměření aktivně používá 2 cizí jazyky (anglický a německý), ovládá odbornou terminologii zaměřenou na oblast cestovního ruchu.
Absolvent cestovního ruchu – zaměření Podnikání v cestovním ruchu
- orientuje se v problematice jednotlivých činností uskutečňovaných v cestovních kancelářích a cestovních agenturách a v ubytovacích zařízeních
- má znalosti z geografie a dějin kultury, umění a architektury
- umí poskytovat všechny druhy průvodcovských služeb
- umí uzavírat smlouvy mezi obchodními partnery, především cestovní kanceláří a ubytovacími zařízeními a dopravci
- má právní vědomí o jednotlivých právních normách, které zahrnují problematiku cestovního ruchu
- má znalosti z využívání marketingu v podmínkách tržní ekonomiky se zaměřením na prodej služeb, tj. činnosti cestovních kanceláří a ubytovacích zařízení
- aktivně používá 2 cizí jazyky (anglický a německý jazyk), ovládá odbornou terminologii zaměřenou na oblast cestovního ruchu
- využívá technické a programové vybavení výpočetní techniky, aplikuje uživatelské programy v praxi a výsledky jasně interpretuje
- provádí rozbor jednání obchodních partnerů při obchodním jednání, analyzuje ho, vytváří obecné závěry a navrhuje řešení, umí obhájit své názory
- využívá poznatky z oblasti psychologie a managementu při vedení lidí
Specifika zaměření Podnikání v cestovním ruchu
- umí vykalkulovat tuzemský i zahraniční zájezd, orientuje se v podnikové ekonomice
- zná problematiku fungování Evropské unie, umí zpracovat návrh projektů financovaných z fondů Evropské unie a jiných fondů
- ovládá základní manažerské techniky (plánování, organizování, personalistika, vedení a kontrola), zná manažerské metody
- zná daňový systém v ČR, vyhotovuje daňová přiznání