projekty Uncategorized

Projekt OKAP

GOODWILL – vyšší odborná škola, s.r.o. realizuje ve spolupráci s Moravskoslezským krajem projekt OKAP II – Odborné, kariérové a polytechnické vzdělávání v MSK II, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0019613. V rámci projektu jsou ve školy zajištěny 2 personální šablony, a to Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele a Školní kariérový poradce.

Projekt je realizován v období od 1. 7. 2021 – 30. 11. 2023.

Popis projektu:

Projekt byl zahájen rutinním způsobem – v říjnu 2021 proběhla schůzka pověřených pedagogů se zástupci vedení školy, aby byly probrány cíle projektu a návrhy na realizaci jednotlivých aktivit. Bylo dohodnuto, že o průběhu projektu budou informováni učitelé na pravidelných poradách pedagogů a studenti i veřejnost prostřednictvím školního webu a facebooku.  Ve vstupních prostorách do budovy byl umístěn plakát s informacemi o projektu, logy a dalšími povinnými náležitostmi.

První akcí byla realizace workshopu o možnostech stáží a spolupráce studentů školy s Mgr. Petrem Turovským, MBA, vedoucím týmu SW aplikační integrace a senior projektovým manažerem TescoSW a.s. (podpůrná akce B). Workshop proběhl dne 27. 10. 2021 na půdě školy Goodwill – vyšší odborná škola, s.r.o. Pan Turovský představil stručně firmu TescoSW a.s. a poté se zaměřil na charakteristiku metodiky PRINCE2. Prezentoval její využití při stanovování krátkodobých, střednědobých i dlouhodobých cílů firmy. Následně přiblížil šest aspektů výkonnosti projektu v rámci PRINCE2 a čtyři integrované prvky PRINCE2 jako metodiky projektového řízení (principy, témata, procesy a přínosy).

8. 11. 2021 navštívil naši školu Ing. Jiří Vašíček, MBA, odborník na obchodování s kryptoměnami. Vysvětlil princip obchodování s kryptoměnami, funkci těžařů a možnosti těžebních programů, význam transakčních poplatků, Hash Generator a fungování bloků. Představil perspektivu cenového vývoje, ale také rizika obchodování s kryptoměnami, včetně možných vládních opatření. Studenti ocenili praktický význam akce, ostatně téma bylo zvoleno na jejich popud.

V prosinci (6. 12.) byl realizován workshop s Ing. Jaromírem Cagašem, majitelem CK BEMETT s.r.o. Pan Cagaš stručně představil aktivity své firmy a zaměřil se na výklad ohledně prodeje letenek prostřednictvím rezervačních systémů Amadeus a Galileo. Pohovořil o dopadu pandemie Covidu-19 na cestovní ruch. Dohodnuta byla návštěva studentů a vyučující odborných předmětů cestovního ruchu, Ing. Aleny Votoupalové, v CK BEMETT za účelem ukázky práce s rezervačními systémy Amadeus a Galileo.

Během uvedeného období probíhaly také individuální konzultace školního kariérového poradce se studenty. Řešily se zejména záležitosti týkající se motivace ke studiu, rozložení studijních povinností, propojení studia s profesním růstem, ale také problémy studentů s potřebou podpůrných opatření.

Vedle akcí v prostředí školy byly zorganizovány odborné exkurze. Studenti druhého ročníku navštívili firmu MARLENKA international, s. r. o. a všechny ročníky nošovickou automobilku Hyundai a pivovar Radegast.

Leden patřil již tradiční akci, Workshopu odborných praxí (podpůrná akce D). Konal se dne 12. 1. 2022. Vedoucí praxí, Mgr. Zdeňka Fajová, zahájila setkání informacemi o povinných stážích. Studenti aktuálního třetího ročníku prezentovali zkušenosti, které nabyli díky konání povinných odborných praxí na konci letního výukového období. Stáže vykonávali v České republice i v zahraničí. Velmi přínosným bodem prezentací bylo uvedení příkladů dobré praxe. Workshop měl za cíl nejen prezentovat závěry realizovaných praxí, ale také motivovat k účasti na praktickém odborném vzdělávání v tuzemsku i v zahraničí. Za tímto účelem byly představeny nabídky partnerských organizací ve Španělsku, osobně vystoupil zástupce společnosti Campus Idiomático, pan Francesco Vallejo. Vyhodnotil průběh mobilit v rámci programu Erasmus+ a nabídl možnosti stáží a vzdělávacích programů pro rok 2022. Zprostředkovaně byly představeny nabídky dalších zahraničních partnerských organizací ve Španělsku (IPractice a  FestaMusic Grup na pobřeží Costa Brava) nebo v Řecku (Kalamaki Travel).

Školní kariérový poradce individuálně konzultoval možnosti studia po ukončení VOŠ Goodwill se studentkou třetího ročníku. Proběhla také individuální konzultace se studentkou s potřebou podpůrných opatření, která měla problémy se zvládáním studia.

22. 2. 2022 přijal pozvání k účasti na workshopu o možnostech stáží pedagogických pracovníků/žáků školy u možných budoucích zaměstnavatelů pan Jaromír Geryk, IT manager – DHL IT Services. Pan Geryk představil firmu DHL a její působení v ČR a ve světě. Stručně popsal svůj kariérový růst ve firmě, čímž motivoval studenty k potenciálnímu profesnímu růstu v jakékoliv společnosti. Zdůraznil zvýšení významu logistiky v době pandemie Covid-19, včetně navýšení nákupů přes eshopy. Ve finální části představil problematiku náboru nových zaměstnanců pro Ostravsko. Pan Geryk nabídl spolupráci s VOŠ Goodwill. Studenti ocenili velmi vstřícný přístup pana Geryka a také uvedení konkrétních kroků, jak získat místo stážisty, resp. pracovníka ve společnosti DHL.

Školní kariérový poradce konzultoval se studentkami třetího ročníku – propojení osobního růstu a nabízených pracovních možností a posouzení vhodnosti nabídek několika druhů brigád.

9. 3. 2022 navštívili naši školu paní Lenka Šodková, manažerka pobočky České spořitelny ve Frýdku-Místku a Mgr. Marek Samiec, zástupce manažera pobočky. Téma workshopu bylo: Práce bankéře a poradenství České spořitelny. Oba hosté se uvedli a popsali osobní cestu na pozici, kterou v České spořitelně vykonávají. Hlavní blok byl věnován problematice poradenství (ukázka práce bankéře, komplexnost poradenství, sestavení finančního plánu, boj s finanční negramotností, tvorba rezerv a zajištění, přenesení poradenství do digitální úrovně, nebezpečí phishingových útoků apod.). Studenti byli dotazováni, co by doporučili marketingu České spořitelny. Finální blok byl věnován nabídce pozic stážistů a zaměstnanců. Cíl workshopu byl naplněn; studenti a pedagogové získali odborné znalosti, mohli se zapojit do diskuze a využít nabídky pracovních pozic.

29. 3. 2022 proběhla výuka odborníka z praxe, Ing. Miroslava Wisnara, v rámci předmětu Cestovní kancelář. Pan Wisnar je majitelem CK Wisnar groupe mondilale s.r.o. se sídlem v Kopřivnici. Studenti naplánovali pod jeho vedením zájezd – naučili se vytvořit plán trasy, hledat souvislosti, provést kalkulaci; produkt budou dále nabízet a předpokládá se jeho realizace. Akce byla hodnocena jako úspěšná, studenti si pod vedením praktika ověřili znalosti z předmětů jako Tvorba produktu, Cestovní kancelář, Dějiny kultury, Zeměpis cestovního ruchu a dalších.

Školní kariérový poradce konzultoval problém zvládání studijních povinností u studenta s potřebou podpůrných opatření. Dále proběhlo setkání ohledně přípravy pro vstup na trh práce – studentka požádala o konzultaci před přijímacím pohovorem.

Duben 2022 se nesl ve znamení projektového řízení. Workshop o možnostech stáží pedagogických pracovníků/žáků školy u možných budoucích zaměstnavatelů vedl Ing. Miroslav Marek, projektový manažer a poradce managementu ve firmě New Dimension. Připravil praktický workshop na téma Řízení projektů – příklady zavádění změn ve firmách. Zaměřil se na konkrétní ukázky metodik waterfall a agilního řízení projektů. V rámci metodiky waterfall sestavili studenti pod vedením pana Marka Gantt diagram na téma Nový tréninkový program. Po shrnutí metodiky waterfall pracovali na metodice agilního řízení projektu, konkrétně metodice SCRUM. Zaměřili se na rozdělení projektu na malé části, tzv. sprinty; soustředili se na význam jednotlivých sprintů v projektu a na zajištění okamžité zpětné vazby po realizaci jednotlivého sprintu. Následujícím krokem po realizaci workshopu bylo zjištění zpětné vazby zájemců o odbornou stáž ve společnosti New Dimension a smluvní zajištění.

Školní kariérový poradce řešil problémy studentů s potřebou podpůrných opatření s rozložením studijních povinností. Se studentem třetího ročníku konzultoval možnosti navazujícího studia.  

4. května 2022 proběhl workshop, který vedla Ing. Iva Gerychová, specialista rozvoje zaměstnanců interní lektor a kouč společnosti Vítkovice Steel, a.s. na téma „Konec prokrastinace aneb nebuďte křečkem a naučte se jezdit na slonovi“. Paní Gerychová definovala termín prokrastinace a uvedla její příčiny. Užitečné byly informace o možnostech překonání oddalování plnění povinností a poskytnutí vhodných nástrojů pro efektivní využití času. Načasování workshopu bylo vhodné také vzhledem k blížícímu se zkouškovému období.

Následujícím krokem po realizaci workshopu bylo setkání s paní Gerychovou za účelem navázání spolupráce v oblasti vzdělávacích aktivit na VOŠ Goodwill.

Individuální konzultace, které vedl školní kariérový poradce, se týkaly přípravy pro vstup na trh práce (řešení problematiky prázdninových brigád a skloubení práce a studia).

Také v červnu 2022 proběhl workshop o možnostech stáží pedagogických pracovníků/žáků školy u možných budoucích zaměstnavatelů. Hosty byli mjr. Ing. Roman Kvíčera, vedoucí odboru 2 Celního úřadu pro Moravskoslezský kraj a npor. Mgr. Pavel Kukutsch a hovořili na téma „Celní předpisy při dovozu a vývozu zboží“. Odborníci představili hlavní úkoly a kompetence Celní správy České republiky, zabývali se problematikou původu zboží z hlediska celních operací, charakterizovali celní režimy při dovozu zboží z třetí země a při vývozu zboží do třetí země, popsali proces celního řízení při dovozu a způsoby určování celní hodnoty. Workshop byl hodnotný po odborné stránce a motivační pro zájemce o práci v uvedeném oboru.

Náplní práce školního kariérového poradce byly individuální konzultace týkající se přípravy pro vstup na trh práce. Jednalo se o podporu při účasti na zahraniční brigádě a také pomoc při sestavení životopisu a motivačního dopisu.